Drupal theming DPG Media huisstijl

Het gefusioneerde bedrijf DPG Media ontworp een nieuw logo met aangepaste huisstijl. Nadat EntityOne eerder drie nieuwe DPG Media platformen ontwikkelde (een B2B-, B2C- en jobwebsite) vertaalden we het nieuwe design naar de platformen. Een efficiënte, duurzame en vooral kostenbesparende samenwerking.

Klant:

DPG Media

Sector:

Informatica, media en telecom

Gedetailleerde Drupal theming

DPG Media bezorgde de nieuwe huisstijl die we volledig integreerden in de drie DPG Media platformen die we ontwikkelden (B2B-, B2C- en jobwebsite). Een prachtig resultaat, al zeggen we het zelf. Hoe pakten we dat nu aan? We vervingen het logo van de drie websites door het nieuwe logo. Zowel in de header als in de footer. Ook het kleurenpallet pasten we aan, waarbij alle detailelementen onze grootste aandacht kregen. Van het kleinste icoontje tot de grootste balken. Zelfs het favicon, het logootje in het tabblad van je browser. En chatten, dat doe je nu ook in de nieuwe huisstijl.

Beperkte impact op workflow en budget

Met Drupal voeg je makkelijk een visuele of functionele update toe. De opmaak van een Drupal website is immers een laag op zich. Dat zorgt voor een beperkte impact op de workflow en het budget. Drupal 8 bied je dus het voordeel dat je maar één keer je website moet bouwen terwijl je de visuele laag efficiënt verandert zoveel je wilt.

Positieve impact op efficiëntie

De drie platformen die we maakten voor DPG Media zijn op technisch vlak hetzelfde gebleven. Op visueel vlak staken we ze in een nieuw jasje, een nieuwe ‘look and feel’, waardoor de platformen consistent in stijl zijn en makkelijk te onderhouden en verbeteren. Vanuit één plek kan DPG Media, in een korte tijdspanne, veranderingen uitvoeren voor de drie platformen. Efficiënt, duurzaam en kostenbesparend.

Heb je nog vragen voor ons of wil je eens afspreken?